Vores profil

Børnehuset Torpgårdens profil - sprog og bevægelse

Torpgårdens Børnehus er en Sprog- og bevægelsesinstitution. Profilen har til formål at sætte retning for en pædagogisk praksis, der skal understøtte børnenes udvikling generelt og med ekstra fokus på de sproglige og motoriske kompetencer.

De tidlige sproglige kompetencer er vigtige i forhold til senere læring og har dermed betydning for barnets udvikling af færdigheder i skolen og i livet generelt.

Forskning viser at der er store forskel på børns sproglige kompetencer, og at dagtilbuddet, ved at styrke de sproglige indsatser, kan medvirke til at skabe lige læringschancer for alle børn. Dette arbejde vil vi gerne bistå. Konkret, betyder det at sprog og bevægelse er en integreret del af vores hverdag på flere måder.